کرونا

موج دوم کرونا

با توجه به تازگی بیماری، نتیجه گیری اضطراری و جدی در خصوص موج دوم احتمالی، بسیار عجولانه است.

  • موج دوم کرونا

    موج دوم کرونا نیز دنیا را فرا می‌گیرد. البته می‌توان گفت که موج اول تمامی ندارد که بگوییم موج دومی به وجود نمی‌آید. البته همه اینها به تصمیمات کشور شما و اینکه افراد جامعه محدودیت‌ها را رعایت می‌کنند، بستگی دارد. به این دلیل که چگونگی آماده سازی توسط دولت‌ها برای مقابله با بیماری در حال مبارزه هستند.

    کشف، تولید و جستجوی واکسن همچنان ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که چه زمانی به نتیجه مناسب دست یابد. برای پایان دادن به یک موج، حتما باید موج قبلی تمام شده باشد، میزان ابتلا کاهش یافته باشد و ویروس قابل کنترل باشد. در بعضی از کشورهای جهان، شاهد کنترل ویروس کرونا بوده ایم.

    امواج عفونت ها و آزمون حماسی رهبری

    اپیدمیولوژیست‌های جهان در خصوص ویروس کرونا می‌گویند: ویروس‌ها مثل امواج اقیانوس هستند. در موج ویروس، تعداد عفونت و مرگ و میر کاهش و یا افزایش می‌یابد. زمانی که موج ویروس ثابت و در یک انحنای ثابت است، به این معناست که عفونت ویروس دقیقا به شکل موج اقیانوس در حال کنترل است. حدود 100 سال پیش در اسپانیا موج دوم ویروس آنفولانزا نسبت به موج اول مرگ و میر بیشتری داشت. ب اساس داده‌های به دست آمده این فراز و فرودها به طور کامل نشانگر پاسخ کشورها به ویروس کروناست.

    جایی که حکومت ها و علم دست در دست یکدیگر داده بودند و پاسخ به این همه گیری مؤثر بود، این منحنی پس از نخستین افزایش، پایین آمد. و “موثر” در اینجا به معنی نجات یا از بین رفتن جان انسان هاست، پس این چیز تجربی نبوده و آزمون حماسی رهبری هاست. برای مثال کشورهایی مانند: کره جنوبی، آلمان، برزیل، ایالت متحده، نیوزلند و ایسلند یک روش متفاوتی را برای مقابله پیش رو گرفته اند و همچنان به مبارزه مشغولند. موفق تریت کشورها هم فقط به طور موقت می‌توانند از این ویروس رهایی پیدا کنند.

    مصونیت طولانی مدت با آنتی بادی‌ها

    پزشکان و محققان به دنبال این هستند که بدانند پس از یکبار ابتلا بازهم به کرونا مبتلا می‌شویم یا خیر؟ نتیجه این تحقیقات احتمال ابتلای دوباره به ویروس کرونا را تایید کرد. آنتی‌بادی‌ها پروتئین‌هایی به شمار می‌روند که سیستم ایمنی بدن در مواجهه با عفونت تولید می‌کند. در بعضیداز بیماری‌ها می‌تواند از عفونت‌های بدن جلوگیری کند. ولی در خصوص کرونا هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده‌اند. همینطور زمان باقی ماندن آنتی‌بادی در خون نیز هنوز مشخص نیست. در مطالعات جدید که در کالج کینگ لندن به دست آمده، حاکی از آن است که: مصونیت حاصل از آنتی بادی در چندماه از بین می‌رود.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    اگر در بین افراد جامعه عفونت مجدد اتفاق بی‌افتد،مصونیت گله‌ای اصلا نمی‌تواند کاربردی باشد. هنوزاطلاعات کاملی از این ویروس به دست نیامده است و چرایی و دانستنی‌های زیادی وجود دارد که هنوز کشف نشده است. طبق گفته آنتونی فاوسی احتمال اینکه این ویروس اصلا از بین نرود نیز وجود دارد.

    این مطلب را هم ببینید  انواع ویروس کرونا

    واکسن کرونا

    در سراسر دنیا محققان و پزشکان درحال آزمایش و تلاش برای کشف ویروس کرونا هستند. هم اکنون، 160 نوع واکسن ضد کرونا در حال تولید است که 24 نوع از آنها به مرحله تست انسانی رسیده است. در بین واکسن های به عمل آمده، واکسن انگلیس،روسیه و چین نتایج بهتری را نسبت به بقیه نشان داده است. این واکسن‌ها دچار واکنش سلول‌های T و آنتی بادی‌ها که به واسطه آنباعث مصونیت طولانی مدت بین افراد شده و تا بلند مدت از بدن محافظت و مراقبت می‌کند.

    واکسیناسیون همه افراد زمان زیادی می‌برد. اولویت با کسانی است که بیشتر در معرض خطر و بیماری قرار دارند مثل: افراد بیمار، افراد مسن و کادر درمان. این در حالیست که بسیاری از مردم که سیستم ایمنی قوی دارند از واکسیناسیون امتناع می‌کنند. جستجو، کشف و تولید واکسن پروژه ای بسیار زمانبر، پرهزینه و خطرناک است. این پروژه عظیم با همکاری کشورهای بزرگ جهان نیز طولانی مدت است و اصلا نباید عجله کرد. طبق آخرین گزارش‌های دنیا در خصوص واکسن کرونا، مشخص شد که روسیه برای مدیریت آزمایشات واکسن تلاش می‌کند.

     

    موج دوم کرونا

    ویروس کرونا آنفلوانزای فصلی

    احتمال فصلی بودن یا نبودن کرونا هنوز کاملا مشخص نیست ولی پیش بینی می‌شود که در بهار و تابستان نسبت به پاییز و زمستان میزان ابتلای کمتری داشته باشد. این ویروس در فضاهای بسته قدرت انتشار و گسترش بیشتری در مقایسه با فضای باز دارد. در آب و هوای سرد و خشک ویروس مدت زمان بیشتری را بر روی سطوح می‌ماند. رئیس CDC دکتر ردفیلد در این مورد بیان کرد: “خطر واقعی این است که ما قرار است همزمان دو پاتوژن تنفسی در گردش داشته باشیم.”

    این مطلب را هم ببینید  مقایسه و ویژگی واکسن کرونا

    طبق گزارشی که از آنفولانزای سال گذشته به دست آمد، 39 میلیون ابتلا و 24 هزار مرگ و میر ثبت شد. کرونا هم اگر مثل آنفولانزا در فصل سرما تشدید پیدا کند، از آنفولانزا نیز سخت تر شده و به شدت کادر درمان را درگیر می‌کند. طبق پیش بینی‌هایی که از قبل شده است، در حال حاضر در موج دوم کرونا به سر میبریم. اگر محدودیت‌های اعمال شده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم مشخص نیس این بیماری تا کی ادامه پیدا کند.

    تعطیلی های ادامه دار

    در کل دنیا شاهد این موضوع هستیم که با پایین آمدن محدودیت‌ها آمار ابتلا بالا می‌رود. اخیراً افزایش جدیدی در آمار کشورها بوده است: از اوکراین گرفته تا هند، استرالیا ، برزیل یا اسرائیل. ولی با شروع تعطیلات اروپا آمار آنها نیز بالا می‌رود که نتیجه آن، تعطیلی و محدودیت های جدید است. ما در حال حاضر این را در تعدادی از کشورها می بینیم. در ایالت متحده، آمار مبتلایان در بیشتر ایالات، به سرعت در حال بالا رفتن است اما این موج دوم نیست. همانطور که مایک پنس، معاون رئیس جمهور در یکی از تحقیقات NYT می نویسد: “موج دوم ویروس کرونا وجود ندارد.” این بسیار درست است. آنها تا زانو در اولین موج فرو رفته اند.

    تعطیلی دیگر در زمانی خواهد بود که آمار دوباره به اندازه بحرانی برسد – مانند چیزی که اخیراً در کره جنوبی و اسرائیل رخ داد. این که این سطوح بحرانی چه باشند، عمدتاً به هر دولت و ظرفیت سیستم های مراقبت های بهداشتی آن بستگی دارد. اما می توانیم انتظار داشته باشیم که دومین موج بهتر خواهد بود. با پاسخ بهتر می توان موج جدید را کاهش داد. حالا که دولت ها، بیمارستان ها، پزشکان و حتی مردم می دانند که با چه چیزی رو به رو هستند، قله بعدی قطعاً از قله اول آسان تر خواهد بود. اگر چنین نباشد، آنگاه حتماً باید یک اشکال جدی وجود داشته باشد.

    این مطلب را هم ببینید  آیا علائم کرونا ثابت است یا خیر

    نظم و انضباط در موج دوم

    با توجه به تازگی بیماری، نتیجه گیری اضطراری و جدی در خصوص موج دوم احتمالی، بسیار عجولانه است. اما امروزه ما در مکان های عمومی ماسک می زنیم، دستهایمان را می شوییم و فاصله اجتماعی را رعایت می کنیم، طورری که انگار همیشه باید اینگونه باشد. در این کشورها که افراد محدودیت هایی را الزام می کنند و آگاهی بیشتری نسبت به رعایت بهداشت دارند، به طور کلی مردم از ایمنی بیشتری برخوردار هستند. در جایی که اکثریت مردم (یا خود دولت) صرف وجود ویروس را نپذیرفتند، این همه گیری قربانیان زیادی گرفت. امید به این است که بار دوم، آن کشورها نگرش و اقدامات بهتری داشته باشند. از این رو موج دوم کرونا احتمالا نسبتاً کندتر خواهد بود و بیمارستان ها آمادگی بیشتری برای مقابله با بیماران دارند.ولی با توجه به بی نظمی‌هایی که در موج اول انجام شد، این ویروس به سرعت گسترش میبابد.

    انجام تست عشق و ازدواج

     

    پرسشنامه اضطراب کرونا در اعتبار یابی مقدماتی از اعتبار و روایی مطلوبی برخوردار است و می توان از آن به عنوان یک ابزار علمی و معتبر برای سنجش اضطراب کرونا ویروس استفاده نمود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x