معرفی کتاب

معرفی کتاب اثر لوسیفر نوشته فیلیپ زیمباردو

فیلیپ زیمباردو توانست با مطالعات متنوع و چندین دهه تلاش و بررسی، به ما نشان دهد که محیط تا چه حد می‌تواند بر روی رفتار ما انسان‌ها تأثیر داشته باشد.

  • معرفی کتاب اثر لوسیفر

    کتاب اثر لوسیفر اولین شرح مفصل پروفسور فیلیپ زیمباردو از آزمایش زندان استنفورد (یکی از خطرناک‌ ترین آزمایشات جامعه شناسی) و نتایجی است که از آن گرفته است.

    آزمایش زندان استنفورد، مطالعه زیمباردو در سال ۱۹۷۱ بود که به بررسی و مطالعه اثرات عوامل موقعیتی مختلف بر انطباق، با قرار دادن داوطلبان در یک محیط زندان جعلی به مدت ۲ هفته پرداخت.

    داوطلبان این مطالعه دانشجویان کالج بودند. با این حال، این آزمایش با موانع بسیار جدی روبرو شد و تنها پس از شش روز به ناچار متوقف شد و ناتمام ماند.

    افکار زیمباردو در مورد این آزمایش و مطالعه نه تنها به این دلیل جالب است که خودش آن را انجام داد، بلکه به این دلیل که او خودش بخشی از آزمایش بود و به عنوان سرپرست زندان عمل می کرد.

    فصل‌ های این کتاب به تأثیر این مطالعه بر دهه‌ ها تحقیق در مورد متغیرهای روان‌ شناختی و اجتماعی که باعث می‌شود افراد «متوسط» مرتکب اعمال غیر اخلاقی شوند، می‌پردازد. همین سبب شده که اثر لوسیفر یکی از تأثیرگذارترین کتاب‌های روان‌شناسی باشد که امروزه می‌توانید انتخاب کنید.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    همه ما داستان لوسیفر را شنیده‌ایم. همان فرشته ای که محبوب خداوند بود اما به خاطر نافرمانی از خدا برای سجده در برابر انسان، از بهشت رانده شد و پس از آن تبدیل به شیطان شد. در واقع این ماجرا، شروع به وجود آمدن نیکی و بدی در جهان بود.

    نخستین روایت‌های نتیجه زندان استنفورد چنین بود: «پس از شش روز، به علت رفتارهای گسترده‌ی خشونت آمیز توسط زندان‌بان‌ها و نیز رفتارهای منفعل و پذیرش خشونت از سوی زندانی‌ها، آزمایش متوقف شده است.»

    یکی از مهم‌ترین نتایج آزمایش این بود که: نیروی موقعیت بر نیروی ویژگی‌های شخصیتی می‌چربد و غلبه می‌کند و می‌توان از انسان‌هایی کاملاً نرمال، افرادی درست کرد که یا به شدت خشونت‌گرا باشند و یا به شدت خشونت پذیر.

    با کمی جستجو می‌توانید ببینید که بسیاری از رسانه‌های عمومی دنیا به نوعی به زندان استنفورد پرداخته‌اند.

    اصطلاحاتی مثل خطر رئیس بودن یا قدرت موقعیت یا خطرات قدرت یا قدرت هنجارهای سازمانی از جمله اصطلاحاتی است که در توصیف این داستان به کار می‌رود.

    حتی گاهی اوقات از این آزمایش به عنوان تأییدی بر تمایل ذاتی انسان به خشونت (در صورتی که به وسیله‌ی محیط، مهار نشود) استفاده می‌کنند.

    زیمباردو در اجرای این آزمایش تأکید داشت که هر کس یک کد داشته باشد و همه زندانی یا زندان‌بان باشند. به عبارت دیگر کوشید هویت افراد را از آن‌ها بگیرد و آن‌ها را در نقش‌شان غرق کند.

    بر این اساس، یکی از نتایجی که زیمباردو از این مطالعه گرفت این بود که فردیت زدایی می‌تواند انسان‌ها را به رفتارهای افراطی سوق دهد.

    در کتاب اثر لوسیفر متوجه خواهیم شد که چگونه انسان‌ های خوب و نیک رفتار تبدیل به انسان‌ های شرور و بد می‌شوند. این کتاب تاکید دارد که هیچ یک از ما آدم‌ ها ذاتا شرور و بدطینت نیستیم بلکه عوامل مختلفی باعث بروز شرارت در وجود ما می شود. ما در این کتاب یاد می گیریم که به چه صورت در برابر شر مقاومت کنیم و به انسانی خوب تبدیل شویم.

    تمامی نکات اصلی و مهم کتاب در 365 میکروبوک رابینیا به صورت صوتی آورده شده است، شما با تهیه این پکیج علاوه بر کتاب اثر لوسیفر به صدها کتاب دیگر دسترسی پیدا خواهید کرد.

    انجام تست عشق و ازدواج

    نویسنده کتاب اثر لوسیفر

    فیلیپ زیمباردو در سال ۱۹۳۳ در نیویورک و در خانواده‌ای ایتالیایی تبار به دنیا آمد. ابتدا در کالج بروکلین دوره کارشناسی خود را گذراند و در سال ۱۹۵۴ از رشته‌های انتخابیش یعنی روان شناسی، جامعه‌شناسی و انسان شناسی فارغ‌التحصیل گردید.

    زیمباردو در سال ۱۹۵۹ توانست پس از پنج سال تلاش در رشته‌ی مورد علاقه‌اش یعنی روانشناسی و از دانشگاه ییل، مدرک دکترای خود را دریافت کند. پیش از ورود به دانشگاه استنفورد در دانشگاه‌های متعددی به عنوان استاد و پژوهشگر فعالیت داشت.

    در نهایت در سال ۱۹۶۸ وارد دانشگاه استنفورد شد و سه سال بعد در سال ۱۹۷۱ در این دانشگاه آزمایشی انجام داد که تا به امروز به عنوان خطرناک‌ترین آزمایش روانشناسی شناخته می‌شود.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x