روانشناسی

معرفی کتاب طرز فکر اثر کارول دوک

اگر رویکرد ما برای رسیدن به خوشبختی و دستیابی به موفقیت، رویکردی علمی باشد، کار راحت‌تری خواهیم داشت و می‌توانیم با اطمینان بیشتری به سمت هدفمان حرکت کنیم. کتاب طرز فکر تلاش می‌کند تا در این مسیر به ما یاری برساند.

  • معرفی کتاب طرز فکر اثر کارول دوک

    کتاب طرز فکر عقیده متفاوتی را نمایندگی می‌کند و  می‌خواهد به ما بگوید که امکان پیشرفت برای همه انسان‌ها وجود دارد، اگر ما دنبال شناخت خودمان باشیم به بسیاری از توان‌مندی‌های خود پی می‌بریم. کتاب طرز فکر از 8 بخش تشکیل شده است.

    بخش اول به ماهیت طرز فکر و اهمیت آن می‌پردارد. در فصل دوم تلاش می‌کنیم تا بررسی عمیق‌تر و دقیق‌تری برای طرز فکرها داشته باشیم و نگاهمان جزئی‌نگرتر باشد.

    در فصل سوم به حقیقت توانایی و دستاورد پی می‌بریم و متوجه می‌شویم آن کسانی را که نابغه می‌دانیم انسان‌های خارف‌العاده‌ای نبوده‌اند بلکه نوع نگاه متفاوتی به زندگی داشته‌اند و روی نحوه تفکر خود کار کرده‌اند.

    فصل چهارم کتاب به موضوعی می‌پردازد که تقریبا همگان روی ذاتی بودن آن تاکید دارند و آن هم ورزش است. این بخش به طرز فکر قهرمان‌های وررزشی اشاره می‌کند و نشان می‌دهد آن‌چه که ورزشکاران را به موفقیت می‌رساند بیش از آن‌که به ژنتیک آن‌ها ارتباط داشته باشد به تلاش و نوع فکرشان مربوط است.

    سوال دیگری که ذهن ما را مشغول می‌کند این است که آیا نوع طرز فکز بر کسب و کار ما موثر خواهد بود؟ بدون شک طرز فکر اهمیت بسیاری بر کسب‌وکار و نحوه اداره کردن یک مجموعه دارد. پس می‌توانیم از این کتاب برای بهبود موقعیت خود در جایی که کار می‌کنیم، بهره ببریم و اگر خودمان کارآفرین یا مدیرعامل هستیم، تحولات مثبتی را در شرکت خود رقم بزنیم.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    انتخاب شریک زندگی اهمیت بالایی در زندگی ما دارد و بسیاری از ما افرادی را می‌بینیم که بابت انتخاب اشتباه خود، درگیری‌ها و ناراحتی‌های بسیاری را تجربه می‌کنند. فصل ششم به طرز فکرها در روابط عاشقانه می‌پردازد و به ما کمک می‌کند تا رابطه بهتر و سرشار از عشق را تجربه کنیم.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب وقتی نیچه گریست اثر اروین د. یالوم

    فصل هفتم این کتاب به معلمان، مربیان و والدین یاد می‌دهد تا چگونه طرز فکرهای کودکان و دانش‌آموزان خود را بشناسند و به منشا آن‌ها پی ببرند.

    بسیاری باور دارند که شناخت، پیش زمینه و مقدمه‌ای برای تغییر و بهبود آن است. فصل پایانی کتاب به تغییر طرز فکر می‌پردارد و به ما یاد می‌دهد تا چگونه با کنار گذاشتن باورهای نادرست خود و ایجاد باورهای جدید و مفید، می‌توانیم تحول جدیدی در زندگی‌مان رقم بزنیم و متفاوت زندگی کنیم.

    خواندن کتاب طرز فکر را به چه افرادی توصیه می‌کنیم؟

    کتاب طرز فکر اثری برای ایجاد تحول در زندگی و بهبود وضعیت خود ماست. اگر به کتاب‌هایی که به توسعه فردی انسان‌ها کمک می‌کنند علاقه دارید این کتاب برایتان مفید خواهد بود. کتاب فوق در حوزه روانشناسی اجتماعی و روان‌شناسی رشد نوشته شده است و علاقه‌مندان به این شاخه‌های روان‌شناسی می‌توانند کتاب طرز فکر را مطالعه کنند.

    این اثر برای تمامی دانشجویان روان‌شناسی، روانشناسان و مشاوران نیز مناسب است زیرا یافته‌ها و آموزه‌های جدیدی دارد که می‌توانند در روش‌های درمانی خود به کار بگیرند.

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب طرز فکر و صدها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 365 میکروبوک رابینیا را تهیه کنید.

    درباره نویسنده کتاب طرز فکر

    دکتر کارول اس دوک در 17 اکتبر سال 1946 در ایالات متحده آمریکا دیده به جهان گشود. او پس از طی تحصبلات دبیرستان متوجه شد که به روان شناسی علاقه بسیاری دارد به همین خاطر به تحصیل در این رشته در کالج برنارد دانشگاه ییل پرداخت.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب هنر برقراری ارتباط اثر تیچ نات هان

    او خیلی زود و بدون وقفه تحصیلات خود در این رشته را طی کرد و توانست مدرک دکترا بگیرد. به دلیل یافته‌های ارزشمند دکتر کارول او این امکان را پیدا کرد تا در دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد تدریس کند.

    از سال 2004 نیز در دانشگاه استنفورد آمریکا مشغول به تدریس و فعالیت است. او به روان‌شناسی موفقیت و روان شناسی رشد علاقه بسیاری دارد و در این زمینه به یافته‌های مهمی رسیده است.

    کتاب طرز فکر این نویسنده، با استقبال فراوانی روبرو شد و او را به شهرت رساند، این کتاب به مباحث جانبی تاثیرگذاری حول نحوه فکر کردن می‌پردازد و پر از یافته‌های جدید است. پرفسور دوئک در حال حاضر 75 سال دارد او عضو انجمن علوم روان شناسی آمریکا و یکی از چهره‌های مطرح روان‌شناسی مثبت و روان شناسی نوین است.

    انجام تست عشق و ازدواج
    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x