رشد و توسعه فردی

معرفی کتاب صبح جادویی اثر هال الرود

کتاب صبح جادویی؛ ۶ عادت صبحگاهی که زندگی‌تان را متحول می‌کند!

  • معرفی کتاب صبح جادویی اثر هال الرود

    بررسی زندگی افراد موفق ما را با رفتارها و عادت‌هایی مشترک در همهٔ آنها که از جمله سحرخیزی، نظم، برنامه‌ریزی، تعهد و… آشنا می‌کند. موضوع کتاب صبح جادویی، ایده‌ای ساده برای نظم دادن به زندگی روزمره است که در نهایت تبدیل به عادت می‌شوند.

    طبق گفتهٔ نویسنده و بازخوردهایی که از مخاطبانش گرفته، این عادت‌ها الهام‌بخش افراد زیادی در سراسر دنیا بوده که به موفقیت، زندگی شادتر و هدفمندتر آنها منجر شده است.

    هال الرود در صبح جادویی به‌دنبال راهکارهایی عجیب نیست، بلکه در سراسر کتاب سعی دارد شش عادت بسیار مؤثر و ساده و نحوهٔ به‌کارگیری آن‌ها را به مخاطبانش معرفی کند. آنچه که این کتاب را نسبت به نمونه‌های مشابه متمایز می‌کند، تأثیرگذاری و قابلیت اجرا در سریع‌ترین زمان ممکن است.

    ساختار کتاب به این‌‌گونه است که ابتدا با نویسنده و زندگی تأثیرگذارش آشنا می‌شویم. در ادامه، نویسنده قبل از پرداختن به شش عادت، لازم دیده تا از اهمیت موضوعاتی مانند سحرخیزی و زمان بیدار شدن، تعهد در اجرای برنامه و فلسفهٔ صبح جادویی توضیحاتی ارائه کند.

    در نهایت، در فصل ششم، بعد از آماده‌سازی ذهن خواننده، به شرح شش عادت تحت عنوان شش منجی که راهکارهایی حیاتی برای زندگی کردن با تمام قوا هستند، ارائه می‌کند. در ادامه و در فصل‌های پایانی، نحوه‌ی مراقبت جهت حفظ و تداوم این عادات در روزمره شرح داده شده است.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب صبح جادویی و صدها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 365 میکروبوک رابینیا را تهیه کنید.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب شش کلاه تفکر اثر ادوارد دوبونو

    آیا کتاب صبح جادویی برای شماست؟

    اگر از یک‌نواختی زندگی روزمره‌تان خسته شده‌اید و به‌دنبال راهی برای خلاصی از روزهای تکراری بی‌ثمر هستید، اگر به‌دنبال راهکارهایی برای آغاز کردن هر روزتان به شیوه‌ای درستید و یا اگر می‌خواهید، تحولی اساسی در زندگی روزمره‌تان ایجاد کنید، خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. صبح جادویی به برنامه‌ریزی کلی برای گذراندن روزتان کمک کرده و نظم و انگیزه لازم را به باقی ساعات روزتان تزریق می‌کند.

    بخش‌هایی از کتاب صبح جادویی

    درجه‌ٔ مسئولیت‌پذیری شما نسبت به اتفاقاتی که در زندگی‌تان رخ می‌دهد، همان درجه‌ٔ قدرت شخصی‌تان برای تغییر شرایط زندگی‌تان است. درک تفاوت میان مسئولیت پذیری و عیب‌جویی بسیار مهم است؛ درحالی‌که عیب‌جو به‌دنبال مقصر می‌گردد، ویژگی مسئولیت‌پذیری مشخص می‌کند که چه کسی مصمم است تا شرایط را بهبود ببخشد.

    اگرچه من مقصر تصادفم نبودم، اما مسئولیت بهبود زندگی‌ام با خودم بود؛ مسئولیت اینکه شرایط زندگی‌ام را به شرایط دلخواهم تغییر دهم.

    هنگام دویدن به یک فایل صوتی گوش می‌کردم. اگرچه قبلا آن را شنیده بودم، هرگز متوجه آن نشده بودم. گاهی‌اوقات چیزی را بارها و بارها گوش می‌کنید، اما درگیر آن نمی‌شوید و به آن توجه نمی‌کنید. برای این‌که آن موضوع توجه شما را جلب کند، باید آمادگی ذهنی داشته باشید.

    من آن روز مأیوس بودم و در نتیجه، آن موضوع نظرم را به خودش جلب کرد. وقتی شنیدم جیم ران با قاطعیت می‌گفت: «سطح موفقیت شما به‌ندرت از سطح پیشرفت شخصی‌تان بالاتر می‌رود، زیرا موفقیت چیزی است که شما با شخصی که به آن تبدیل می‌شوید، جذبش می‌کنید»، ناگهان از حرکت ایستادم. این فلسفه درحالِ دگرگون کردن زندگی‌ام بود.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب وابی سابی اثر بث کمپتون

    درباره نویسنده کتاب صبح جادویی

    هال الرود در سال 1979 در کالیفرنیا به دنیا آمد. او نویسنده، کارآفرین و سخنران انگیزشی – خودشناسیِ مطرحی است که نوشته‌ها و سخنرانی‌هایش را براساس تجربیات شخصی خود بیان می‌کند. الرود در نوشته‌هایش سعی می‌کند مخاطب را به رویاهایش نزدیک کند و در نتیجه‌ی متحول شدن خواننده، توانایی‌های درونی انسان را به او یادآوری کند.

    الرود در سن بیست سالگی با راننده‌ای مست تصادف کرد و به مدت شش دقیقه قلبش از حرکت ایستاد. در این حادثه یازده استخوانش شکست و پس از به‌دست آوردن هوشیاری‌اش متوجه شد هرگز نمی‌تواند راه برود.

    او این اتفاق را پله‌ای برای رشد شخصی‌ تلقی کرد و با روحیه‌ی جنگنده و تلاش‌گر خود، نه تنها توانست روی پایش بایستد و راه رود، بلکه در مسابقات دوی ماراتن به طول 52 مایل شرکت کرد و تا قبل از سی سالگی به یکی از کارآفرین‌های مطرح تبدیل شد.

    الرود در دسامبر 2016 تجربه‌ی نزدیک به مرگ را برای دومین بار از سر گذراند. کلیه‌، شش و قلب او به مدت چند دقیقه از کار افتادند. بعد از این اتفاق مشخص شد او نوع نادری از سرطان خون دارد و این شروع سال سخت هال الرود بود. او درمان خود را کامل کرد و به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد.

    انجام تست عشق و ازدواج
    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x