روانشناسی

معرفی کتاب نقطه عطف اثر مالکوم گلدول

کتاب نقطه ی عطف آن لحظه جادویی ای است که یک ایده ، گرایش یا رفتار اجتماعی از آستانه اش عبور می کند ، پیشنهاد هایی ارائه می کند و مانند یک آتش پخش می شود.

  • معرفی کتاب نقطه عطف اثر مالکوم گلدول

    کتاب «نقطۀ عطف» The Tipping Point اولین کتاب از «مالکوم گلدول» روزنامه‌نگار کانادایی است که در سال 2002 منتشر شد. این کتاب به دنبال تبیین و توصیف تغییرات مبهم و ناشناخته‌ی جامعه‌شناختی است که زندگی روزمره را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

    «مالکوم گلدول»، نویسنده‌ی این اثر بر این باور است که ایده‌ها، محصولات، پیام‌ها و رفتارها مانند ویروس‌ها در جامعه‌ی انسانی گسترش می‌یابند و زندگی را دستخوش تغییرات گسترده‌ای می‌کنند. او در این کتاب به دنبال پاسخ برای این پرسش قدیمی است که چرا برخی از طرح‌ها و ایده‌ها نسبت به بقیه فراگیرتر می‌شوند و به نقطه‌ی اوج فروش و محبوبیت می‌رسند.

    او از اصل همه‌گیر شدن موضوع‌های اجتماعی در این کتاب حرف می‌زند و از چگونگی سرایت کردن رفتار به دیگران و تأثیر آن بر اتفاقات بزرگ جوامع انسانی مانند فروش چند هزارتایی کفش در یک سال یا کاهش جرائم در شهر نیویورک می‌گوید.

    «مالکوم گلدول» نویسنده‌ی کتاب مشهور «نقطۀ عطف» بر این باور است که تغییرات کوچک می‌تواند اثرات بسیار بزرگی بر جای بگذارد. او در این کتاب از اصل نقطۀ عطف حرف می‌زند که ردپای آن را می‌توان در هر تغییر یا رشد بسیار بزرگ دید.

    این نویسنده این اصل را به نقطه‌ی بحرانی، یا آستانه‌ و یا نقطه‌ی جوش تشبیه کرده که شامل سه قانون حداقل، عامل چسبانکی و نیروی محیطی است.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    او این سه قانون را در این کتاب به‌صورت کامل تشریح کرده تا خواننده به درک کاملی از همه‌گیر شدن دست یابد. او این اثر را طی هشت فصل اصلی به نگارش درآورده است که عبارت‌اند از:

    • فصل نخست: سه اصل همه‌گیر شدن (اپیدمی)
    • فصل دوم: قانون حداقل: رابط‌ها – خبره‌های بازار – فروشندگان
    • فصل سوم: فراموش نکردن یا مسئله‌ی چسبناک بودن پیام
    • فصل چهارم: شرایط محیطی (بخش نخست): افزایش و کاهش جرم در نیویورک
    • فصل پنجم: شرایط محیطی (بخش دوم): ۱۵۰، یک عدد سحرآمیز
    • فصل ششم: مطالعه‌ی موضوعی: شایعه – کفش‌های کتانی – تفسیر پیام
    • فصل هفتم مطالعه‌ی موضوعی: خودکشی – سیگار کشیدن – جست‌وجو برای سیگار بی‌مزه
    • فصل هشتم: نتیجه: تمرکز – آزمایش – و اعتقاد
    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب نقطه عطف و ده‌ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 180 خلاصه کتاب توسعه فردی رابینیا را تهیه کنید.

    درباره نویسنده کتاب نقطه عطف

    «مالکوم گلدول» Malcolm Gladwell روزنامه‌نگار، نویسنده و سخنران کانادایی متولد 3 سپتامبر 1963 است. او در خانواده‌ای تحصیل کرده بزرگ شد و در جوانی به مرکز روزنامه‌نگاری ملی در واشنگتن دی سی رفت. او در سال 1984 از رشته‌ی تاریخ دانشگاه تورنتو فارغ‌التحصیل شد و به فعالیت در مطبوعات روی آورد.

    او از سال 1996 نویسنده‌ی نیویورکر است و تاکنون شش کتاب منتشر کرده است. اولین و یکی از مهم‌ترین آثار این نویسنده کتاب «نقطۀ عطف» است که پس از انتشار با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد. او پس از این اثر هم نوشتن را ادامه داد و چندین کتاب خوب و خواندنی در حوزه‌ی توسعه‌ی فردی و موفقیت به نگارش درآورد.

    پنج کتاب اول او همگی در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌ تایمز قرار گرفتند و توجه صاحب‌نظران را به خود جلب کردند همچنین «مالکوم گلدول» بنیان‌گذار شرکت پادکست پوشکین Pushkin Industries است و به تولید پادکست مشغول است.

    یکی از تفریحات این نویسنده دویدن و شرکت در مسابقات دو است، او در سیزده سالگی و چهارده‌سالگی توانست در دوی 1500 متر عنوان سریع‌ترین دونده‌ی نوجوان کانادا را از آن خود کند.

    «مالکوم گلدول» در سال 2011 موفق به دریافت نشان ملی کانادا The Order of Canada شد که بعد از نشان لیاقت، بالاترین نشان افتخار برای شایستگی در میان مدال‌های کانادا است. این نویسنده در سراسر جهان شناخته شده‌ و آثارش به چندین زبان دنیا ترجمه شده‌ است.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب تست مارشمالو اثر والتر میشل

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 180 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 180 خلاصه کتاب رابینیا رو تهیه کنی. با این کار میتونی مسیرتو 180 درجه تغییر بدی.
    مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    انجام تست عشق و ازدواج

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x