رشد و توسعه فردی

معرفی کتاب چرا میخوابیم اثر متیو واکر

خواب برای سلامتی ما حیاتی است و می‌تواند ما را باهوش تر، جذاب تر، لاغرتر و شادتر کند.

  • معرفی کتاب چرا میخوابیم

    کتاب چرا میخوابیم ؟ نوشته متیو واکر به قدرت خواب و رویا پرداخته است. جدا از اینکه خوابیدن یکی از لذت‌ بخش‌ترین اعمالی است که هر فرد در طول زندگی‌اش انجام می‌دهد، خواب یکی از عوامل تضمین کننده سلامتی هم به شمار می‌ رود.

    با داشتن خواب کافی، تمام اجزای بدن می‌توانند کار خود را به صورت درست انجام دهند. خواب کافی و مناسب به بدن کمک می‌کند تا میزان قندخون را کنترل کند، به حفظ وزن کمک کند و … بنابراین داشتن شش الی هشت ساعت خواب برای هر بزرگسال لازم و ضروری است.

    در این کتاب با خواب، دلایل خوابیدن، چگونگی تاثیر خواب بر سلامتی و موارد بسیار دیگری که اهمیت خواب را روشن و واضح می‌کنند، آشنا می‌شوید.

    خواب یکی از مهم ترین و مؤثرترین جنبه‌ های زندگی، سلامت و طول عمر ما است. تا همین اواخر، علم هیچ پاسخی به این پرسش‌ها که “چرا ما می‌خوابیم” یا “خوابیدن چه فوایدی برای ما دارد” یا اینکه “چرا هنگام کمبود خواب دچار عوارض ناخوشایندی می‌شویم” نداشت.

    اولین کتاب خواب توسط یک متخصص برجسته (پروفسور متیو واکر، مدیر آزمایشگاه خواب و عصب‌شناسی دانشگاه برکلی) نشان می دهد که دلیل خوابیدن چیست و چگونه می توانیم با استفاده از قدرت خواب تغییری بزرگ در زندگی خود ایجاد کنیم.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب چرا میخوابیم و ده‌ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 180 خلاصه کتاب توسعه فردی رابینیا را تهیه کنید.

    نویسنده کتاب چرا میخوابیم

    متیو واکر دانشمند و استاد علوم اعصاب و روانشناسی اهل بریتانیاست که در دانشگاه کالیفرنیا تدریس می‌کند. بیشتر تحقیقات او در حوزه خواب و تاثیر آن بر روی عملکرد مغز انسان است. کتاب چرا می‌خوابیم هم دقیقا به همین موضوع اختصاص دارد.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب هنر عشق ورزیدن اثر اریک فروم

    او در این کتاب با استناد بر تازه‌ترین یافته‌های علمی به ما نشان می‌دهد که چرا خواب کافی باعث بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه می‌شود. همچنین نتایج تحقیقاتی که او در این کتاب از آن‌ها استفاده کرده است، نشان می‌دهند که کم خوابی می‌تواند موجب ابتلای افراد به انواع بیماری‌های مربوط به مغز و حافظه مانند آلزایمر و سرطان شود.

    همچنین خواب کافی احتمال ابتلای فرد به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی را به شدت کاهش می‌دهد. متیو واکر تجربیات ۲۰ ساله خود را در قالب این کتاب با ما به اشتراک گذاشته است.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 180 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 180 خلاصه کتاب رابینیا رو تهیه کنی. با این کار میتونی مسیرتو 180 درجه تغییر بدی.
    مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x