معرفی کتاب

معرفی کتاب ژرفای زن بودن اثر مورین مورداگ

ژرفای زن بودن الگو های مناسبی است تا زنانی که ماهیت زنانه خودشان را برای خشنودی و رضایت دیگران از دست داده اند، پیدا کنند.

  • کتاب ژرفای زن بودن

    کتاب ژرفای زن بودن که نام اصلی آن The heroines journey هست برای کسانی که به مباحث تحلیل گری یونگ علاقه مند هستند بسیار مفید است. این کتاب دارای 10 فصل است که مورداگ در هر فصل، چگونگی رسیدن به زنانگی از دست رفته را توضیح میدهد.

    مورین مورداگ در این کتاب تلاش می کند تا با استفاده از الگوی زندگی زنان، برای یکی از پیچیده ترین ابعاد انسان یعنی بعد زنانه وی؛ سفر زندگی را به نمایش بگذارد.

    پیشگفتار کتاب ژرفای زن بودن

    کارل گوستاو یونگ روان شناسی بود که در ابتدا به شدت به نظریات فروید علاقه داشت. اما انتقاداتی که به فروید داشت، منجر به جدایی آنها شد. یونگ معتقد بود که همه انسان ها بخشی از جنس دیگر را در درون خود دارند. و الگوی قدیم آنیما معرف بخش زنانه روان مردان و الگوی قدیم آنیموس معرف بخش مردانه روان زنان است.

    سفر زن قهرمان پس از جدایی از بخش مردانه یعنی جدایی از ارزش های سنتی زن بودن شروع میشود و بعد از یکپارچه سازی با بخش مردانه ( یعنی یکپارچه کردن آنیما و آنیموس ) به تمامیت وجود خود دست می یابد.

    سفر از جایی شروع میشود که ما دچار عدم تعادل هستیم. عدم تعادل بین آرزوهای درونی با اعمال بیرونی ، عدم تعادل بین توانمندی ها و مسئولیت های خانوادگی و اجتماعی و … .

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    این سفر، سفری به ژرفای خویشتن خویش است و هیچ پایانی ندارد و سن و سال هم نمی شناسد و می تواند بارها و بارها در زندگی رخ دهد.

    کتاب ژرفای زن بودن برای چه کسانی مناسب است؟

    کتاب ژرفای زن بودن می‌تواند برای روان‌ تحلیل‌گرانی که با نظریه یونگ کار می‌کنند و یا از مؤلفه‌های این نظریه در رویکردهای درمانی خود با زنانی که الگوها و مسیرهای غلط مردانه را برای سفر اجتماعی و کسب موفقیت موهوم تقلید کرده‌اند و ماهیت زنانه خود را از دست داده و به دنبال تحسین و خشنودی دیگران فرسوده و دچار مشکلات جسمی و روانی شده‌اند به کار گرفته شود تا بدین طریق زنان به صدای درون خود گوش داده و بخش‌های سرکوب شده وجود خود را به رسمیت بشناسند.

    وظایف ما به عنوان زن جنگیدن و رقابت با مردان نیست بلکه کار ما زندگی کردن به عنوان زن و لذت بردن از کل وجود در جهان است. زنان به دلیل باور حقارت بیشتر از مردان به تأیید نیاز دارند. زنان به هیچ عنوان نمی توانند مرد باشند و زنانی که تلاش می کنند ب اندازه مردان باشند فقط به خود آسیب می زنند.

    سفر قهرمانی زن ها سفر ترسوها نیست بلکه برای حفر اعماق وجود، به شهامتی عظیم نیاز است. اولین مرد زندگی یک دختر پدرش است و ابراز علاقه او برای رشد جنسی دختر بسیار مهم است. بعضی از زن ها به خودشان می بالند که می توانند مانند مردان فکر کنند، با آن ها به رقابت بپردازند و آن ها را شکست دهند. این زن ها قهرمان می شوند ولی حس می کنند کاری که کرده اند هرگز کافی و بس نیست.

    بسیاری از زن ها با به مرد شبیه شدن یا موردعلاقه واقع شدن مردان به دنبال قدرت و بزرگی هستند. زنان رابطه ای می خواهند که زنانه باشد. زنی که همیشه قهرمان و موفق بوده نمی تواند نه بگوید و می خواهد برای همه هر کاری که می تواند انجام دهد و علایق و نیازهای خودشان را برای محبت و مهربانی نادیده می گیرند. مسئولیت حفظ حیات در زن باشد یا در مرد، یکی از نکات مثبت زنانگی است.

    زنان برای این که بتوانند انسان های کامل و بزرگی باشند به تیزبینی، خرد و فکر زنانه احتیاج دارند. زن قهرمان می تواند با دوست داشتن دنیا ک از دوست داشتن خود آغاز می شود دنیا را نورانی کند. زنان باید به کارهایی ک باب میلشان و دلخواهشان نیست نه بگویند حتی اگر باعث از دست دادن تأیید و تحسینشان است. زنان قبل از به دست آوردن کمال باید استقلال و اقتدار پیدا کنند.

    اگر فکر میکنید که خودتان یا اطرافیانتان به مطالعه این کتاب نیاز دارید، ما خلاصه صوتی کتاب ژرفای زن بودن و ده ها کتاب دیگر را برای شما آماده کرده ایم.

    فصول کتاب ژرفای زن بودن

    10 فصل کتاب ژرفای زن بودن به شرح زیر است:

    1. جدایی از زنانگی
    2. همذات پنداری با مردانگی
    3. جاده امتحانات دشوار در مسیر ژرفای زن بودن
    4. آرزوی موهوم موفقیت
    5. زنان قوی می توانند ” نه ” بگویند
    6. سفر به سرزمین تاریک روح ژرفای زن بودن
    7. میل شدید برای پیوند دوباره زنانگی
    8. شکاف روحی
    9. یافتن مردِ مهربان درون
    10. فراسوی دو گانگی

    درباره مورین مورداگ نویسنده کتاب ژرفای زن بودن

    مورین مورداک متولد سال 1945  در آمریکاست. او روانکاو خانواده است و در کشورهای مختلف تدریس می‌کند. مورداک با آثار معروفش از جمله «کمال زن بودن»، دختر بابا و دیگر کتاب‌هایش حالا نویسنده‌ای بین المللی است.

    اغلب کتاب‎هایی که مورین مورداک نوشته است در حوزه زنان است.او بیشت‌تر بر اساس تئوری روانشناسی تحلیلی پرفسور یونگ کتاب‌های خود را می‌نویسد و در حال حاضر با بازتاب مثبت جهانی رو به رو شده است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    مورداک عضو هیئت مدیره ی چند موسسه‌ی روانشناسی است. از کتاب‌های او در سراسر جهان استقبال بسیار خوبی شده است و آثار او به چندین زبان ترجمه شده‌اند. مورداک در کتاب‌هایش به شکلی کاملا موثر و کاربردی مواردی را، برای برطرف کردن حس نارضایتی در زنان و حرکت به سمت زنانه زیستن و لذت بردن از زندگی زنانه را تصویر می‌کند.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی 😉
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x