معرفی کتاب

کتاب نیمه تاریک وجود اثر دبی فورد

اگر احساس رضایت درونی نسبت به خودتان ندارید یا اگر مدام در حال قضاوت کردن دیگران هستید، شک نکنید سایه‌ای در درون‌تان انتظار می‌کشد که شما سراغش بروید، اگر نمی‌دانید این کار را چگونه انجام بدهید، مطالعه‌ٔ این کتاب به شما کمک خواهد کرد.

  • کتاب نیمه تاریک وجود اثر دبی فورد

    یونگ می‌گوید: «هیچ‌کس با تصور نور به نور حقیقت نمی‌رسد، ولی به کمک شناخت تاریکی‌ها می‌توان به روشنایی حقیقت دست یافت.»

    کتاب نیمه‌ تاریک وجود ما را در پیداکردن راه و روش زندگی و استقبال از تاریکی‌های درون‌مان راهنمایی می‌کند. شاید برای‌تان سؤال باشد که سایه چیست؟ و چگونه به وجود می‌آید؟ سایه کوله‌باری نامرئی است که ما آن را حمل می‌کنیم و همچنان که بزرگ می‌شویم، تمام جنبه‌هایی را که برای ما‌، دوستان و خویشاوندان‌مان قابل پذیرش نیستند، در آن جای می‌دهیم.

    دبی فورد می‌گوید ما هموراه درباره‌ٔ آنچه سایهٔ درون ماست و قصد مخفی کردنش را داریم، فرافکنی می‌کنیم و به دیگران نسبت می‌دهیم. او همچنین می‌گوید کشف سایه‌ها علاوه بر آرامشی که برای‌مان در پی دارد، ما را از قضاوت کردن دیگران هم باز می‌دارد، چون می‌دانیم هر آنچه به دیگران نسبت می‌دهیم در درون خود ما هم هست.

    دبی فورد به زیبایی توضیح می‌دهد که جهان درون ما مانند هولگرام روی یک کارت اعتباری است که در واقع یک تصویر سه‌بعدی است و ویژگی منحصربه‌فرد آن، این است که هر قطعه از آن را که بخراشیم همان تصویر کلی هولوگرام در آن رویت می‌شود و این یعنی جهان ما تصویری از جهان کل است.

    مقصود نویسنده چیست؟

    در واقع نویسنده قصد دارد به این نکته برسد: «وقتی درک کنید که هر آنچه در دیگران وجود دارد در درون شما هم هست، تمام دنیای شما تغییر می‌کند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    هدف ما در این کتاب پیداکردن و روبه‌رو شدن با تمام مواردی است که در دیگران دوست داریم یا نفرت داریم. وقتی این ویژگی‌های انکارشده را احیا کنیم، دری به دنیای درون‌مان باز کرده‌ایم. وقتی با خودمان آشتی کنیم، با دنیای‌مان آشتی می‌کنیم.»

    کتاب نیمه‌ تاریک وجود یک کتاب انگیزشی نیست بلکه یک کتاب آموزشی در زمینه‌ٔ روانکاوی است که دبی فورد بسیار هنرمندانه دنیای درون انسان را توصیف می‌کند و می‌گوید جهان درونی هرکس چگونه است، او معتقد است درون هر انسانی نمونه‌ای از جهان بیرونی اوست.

    این کتاب تجربه‌ٔ جذابی از خودشناسی، روانکاوی و پیشرفت شخصی است که حتی ارزش چندبار خواندن را دارد. همچنین شما می‌توانید خلاصه صوتی کتاب نیمه تاریک وجود را تهیه کنید و از تمامی نکات کاربردی آن لذت ببرید.

    باوجود تمامی موارد ذکر شده نمی‌توان از لیست کتاب‌های دبی فورد که جزء پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند، صرف‌نظر نمود. این کتاب‌ها توانسته‌اند دبی فورد را به یک نویسنده نام‌آشنا و پرطرفدار نیز تبدیل نمایند.

    به‌گونه‌ای که اکنون کتاب‌های روانشناسی وی به 26 زبان زنده دنیا ترجمه و در اختیار دانشگاه‌ها و کانون‌های خودشناسی و مدرسان، به‌منظور ارائه سخنرانی‌های انگیزشی قرارگرفته است.

    درباره نویسنده کتاب نیمه تاریک وجود

    زندگینامه دبی فورد بازگوکننده چالش‌های بسیاری است که وی در طول زندگی تجربه نموده و به‌جای شکست از آن‌ها پلی برای پیروزی ساخته است. ازاین‌رو مطالعه آن خود به‌تنهایی انگیزه‌ای گران‌بها برای نسل‌های گوناگون تاریخ است.

    بسیاری «دبی فورد» را یک سخنران انگیزشی می‌دانند که به علت حضور مستمر در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به‌عنوان مشاور و راهنمای خودیاری، در جهان معروف شده است. باید اعتراف کرد که تأسیس 2000 موسسه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی و سخنرانی‌های فراوان وی در رادیو و تلوزیون و در حوزه خودشناسی، به‌راستی از فورد یک شخصیت رسانه‌ای محبوب ساخته است.

    فورد در طی 57 سال زندگی پرفراز و نشیبش چندین کتاب گران‌بها از خود به یادگار گذاشته است که همگی در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار دارند. بیوگرافی فورد نشان می‌دهد، وی برای تبدیل جهان به مکانی بهتر تلاش‌های فراوانی نموده است که از آن می‌توان به تأسیس موسسه فورد در سال 2000 اشاره نمود.

    این موسسه باهدف مجهز نمودن دانش‌آموختگانی که به مدد ابزارها، آگاهی و چشم‌اندازهایی ویژه‌تر بتوانند، به پیشرفت جهان در مسیر بهتر زیستن کمک نمایند، احداث گشت.

    ولی این تنها فعالیت سودمند فورد نبود؛ شرکت در برنامه‌هایی چون صبح‌به‌خیر آمریکا، میزبانی در یک برنامه هفتگی رادیویی و … در طول زندگی‌اش، همگی در راستای اندیشه و آرمان بزرگ وی که ایجاد تحول شخصی در افراد می‌باشد، ‌انجام پذیرفته است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    کتاب نیمه تاریک وجود به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

    اگر احساس رضایت درونی نسبت به خودتان ندارید یا اگر مدام در حال قضاوت کردن دیگران هستید، شک نکنید سایه‌ای در درون‌تان انتظار می‌کشد که شما سراغش بروید، اگر نمی‌دانید این کار را چگونه انجام بدهید، مطالعه‌ٔ این کتاب به شما کمک خواهد کرد.

    دبی فورد در کتاب نیمه وجود تاریک به این موضوع اشاره دارد که افراد در ذهن خود ترس ها و افکاری دارند که در عین حالی که از آنها فرار میکنند ، بیشترین توجه ذهن خود را بدون اینکه خود متوجه باشند روی آنها میگذارند .

    این عمل ناخودآگاه بر افرادی که فرد در محیط های مختلف با آنها سرو کار دارند نیز به گونه ای نامطلوب تاثیر میگذارد که عواقب آن نیز به خود فرد بر میگردد .

    در واقع فرد اگر به دلیل اتفاقی در زندگی شخصی خود تبدیل به انسانی شکاک شده باشد ، برای مثال در مواجهه با افراد جدیدی در محل کار خود ، آنها را نیز به مانند خود فرد شکاکی میبیند و با بروز رفتار های نا مطلوب سایرین را نیز با مشکل مواجه میکند .

    اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم ، انسان از طریق بعدی از افکار خود که سایه ای تاریک از وجود اوست ، احساس ضعف و نا امیدی را به صورت ذهنیت های منفی دریافت میکند .

    احساساتی نظیر عدم داشتن محبوببیت بین افراد از نظر ظاهری ، کاری و سیلی از این موارد به روح آدمی حمله کرده و فرد بهترین واکنش را برای پاسخ به این حمله ، فرار و پنهان کردن آنها از خود و دیگران میابد .

    کتاب نیمه تاریک وجود را دبی فورد راه حلی میداند برای رو به رویی با واقعیت های تاریک درون و تلاش برای درک و مصالحه با آنها که پیشنهاد میکنیم برای شناخت بهتر درونیات خود حتما آن را امتحان کنید .

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی 😉
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    تست های شغلی

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x