معرفی کتاب

معرفی کتاب چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز

چهار میثاق کتاب فوق العاده‌ای است که از ابتدا تا انتها نکته های کاربردی را به ما می گوید که شاید قبلا آن ها را به زبان های دیگری شنیده باشیم، ولی با خواندن زبان زیبای کتاب می توان به درک بالاتری از آنها رسید و شاید دوباره در ذهن ما جرقه ای زده شود که این موضوعات بخش مهمی از زندگی ما انسان هاست.

  • کتاب چهار میثاق

    روئیز در این کتاب، نه تنها معتقد است که واقعیت فعلی جهان حاضر را «توهم» مشترک نسل‌های متمادی و میلیون‌ها نفر از افراد بشری شکل داده و می‌دهد، بلکه بر این باور است که می‌توان این «توهم» مشترک را تغییر داد.

    تنها لازم است به این باور برسیم که زندگی بر روی سیاره زمین کوتاه و گذرا است، پس در نتیجه تلف کردن آن با تداوم بخشیدن به رویای دوزخ، بدگویی و بداندیشی نسبت به دیگران و شماتت خویش کاری عبث و بیهوده است.

    تغییر رویای دوزخی به رویای بهشتی

    نویسنده تلاش دارد تا بگوید هر یک از ما در قلمروی زندگی شخصی خویش این توانایی را داریم تا باورهای منفی موروثی را به تدریج تغییر دهیم و در تبدیل این «رویای دوزخی» به «رویای بهشتی» سهمی داشته باشیم.

    این کار نه آسان است و نه به سرعت اتفاق می‌افتد. چرا که ریشه در اعتقادات و باورهای نسل‌های پیشین و در نتیجه ما دارد و به نوعی با تعصب همراه شده است. می‌توان با تغییر این رویا و محقق ساختن آن و هم‌چنین با عمل به چهار میثاق بیان شده در این کتاب، به آزادی درونی و شخصی خود دست پید کنیم.

    درباره تولتک‌ها

    هزاران سال پیش در تمام خطه جنوبی مکزیکو، تولتک‌ها را زنان و مردانی خردمند می‌دانستند. از زبان دون میگوئل روئیز می‌خوانیم که تولتک‌ها دانشمندان و هنرمندانی بودند که جامعه‌ای تشکیل دادند تا به کشف و حفظ معرفت معنوی و آیین‌های باستانی بپردازند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    عرفان تولتک‌ها اگرچه مذهبی نیست، اما در حالی‌که بر معنویت احاطه دارد، برای داشتن زندگی بهتر و رسیدن به عشق و شادی توصیه شده است.

    میثاق یعنی چه؟

    معنی واژه ی میثاق در فرهنگ لغت فارسی “عهد” ،”پیمان” است.در این کتاب یعنی انسان ها با خودشان عهد هایی دارند که آن ها را رعایت می کنند اما اغلب میثاق ها منفی هستند. به تدریج که این میثاق ها را می پذیریم آنها را باور می کنیم و وقتی آنها را بدون قید و شرط باور کنیم به آن ایمان می گویند.

    چهار میثاق دون میگوئیل عبارتند از:

    1. با کلام خود گناه نکنید!
    2. هیچ چیز را به خود نگیرید!
    3. تصورات باطل نکنید!
    4. همیشه بیشترین تلاشتان را انجام دهید!

    خلاصه کتاب صوتی چهار میثاق به شما برای درک بهتر این موارد کمک شایانی می‌کند.

    درباره نویسنده‌ی کتاب چهار میثاق

    دون میگوئل روئیز در خانواده‌ای از شفاگران، در یکی از روستاهای مکزیک به دنیا آمد. وی تحت تربیت مادر شفاگر و پدربزرگی شمن یا ناوال بزرگ شد. در سنت تولتک‌ها، ناوال استادی است که فرد را به سوی آزادی شخصی و غلبه بر محدودیت‌های خود، راهنمایی می‌کند.

    اعضای خانواده امیدوار بودند که او سنت صدها ساله شفاگری و معلمی را در پیش بگیرد، اما میگوئل که جذب زندگی متجدد شده بود، ترجیح داد به دانشکده پزشکی برود. وی تحصیلات پزشکی را به پایان رسانید و در جراحی تخصص گرفت.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی 😉
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x