معرفی کتاب

معرفی کتاب گزینه ب اثر شریل سندبرگ

کتاب گزینه ب نحوه کمک به دیگران در شرایط بحرانی، بالا بردن حس همدردی با دیگران، پرورش کودکان قوی و محکم و داشتن یک خانواده، جامعه و محل کار منعطف را به ما نشان می‌دهد.

  • معرفی کتاب گزینه ب اثر شریل سندبرگ

    کتاب گزینه ب تجربه‌های شخصی نویسنده را که راهکارهایی برای مواجهه با فقدان است، با نظرات کارشناسی روان‌شناس ادغام و به ما معرفی می‌کند.

    کتاب گزینه ب اثر شریل سندبرگ و آدام گرانت، نحوه کمک به دیگران در موقعیت بحرانی، افزایش حس هم‌دردی با دیگران، پرورش کودکان قوی و محکم و داشتن خانواده و جامعه منعطف را به ما نشان می‌دهد.

    این کتاب ترکیبی از بینش‌ها و ایده‌های شخصی شریل سندبرگ با تحقیقات آگاهی‌بخش آدام گرانت در زمینه توانایی مواجهه با سختی‌ها است. مقدمه جذاب کتاب از داستان تنهایی زنی شروع می‌شود که همسرش را به‌علت مرگ از دست داده‌ است.

    درباره کتاب گزینه ب

    شریل سندبرگ با شروع داستان از جایی که متوجه مرگ همسرش، دَیو گلدبرگ شد، برایمان از غم و اندوه حاد و انزوایی می‌گوید که بعد از آن برایش به‌وجود آمد.

    با این وجود، این کتاب فقط درباره‌ زندگی شریل سندبرگ نیست و پا را فراتر می‌گذارد و می‌گوید چگونه مردم در طیف‌های مختلف توانسته‌اند به سختی‌هایی همچون بیماری، از‌دست‌دادن شغل، تجاوز جنسی، بلایای طبیعی و خشونت جنگ غلبه کنند و به زندگی ادامه دهند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    داستان زندگی همه این انسان‌ها ظرفیت روح انسان را برای استقامت و کشف دوباره شادی نشان می‌دهد.
    شریل سندبرگ پس از مرگ ناگهانی همسرش احساس می‌کرد که او و فرزندانش هرگز از صمیم قلب شاد نخواهند شد و رنگ واقعی شادی را به خود نخواهند دید.

    او می‌گوید: «احساس می‌کردم در خلائی گرفتار شده‌ و به پوچی عمیقی در قلبم رسیده بودم و این حالت باعث می‌شد حتی نتوانم درست نفس بکشم.»

    دوستش، آدام گرانت، روان‌شناس دانشگاه وارتون، به او گفت باید مراحل دشواری را بگذارند تا بتوانند از این تجربیات طاقت‌فرسا بهبود یابند و دوباره به زندگی برگردند. همه ما با انعطاف‌پذیری ثابتی به‌دنیا نیامده‌ایم. انعطاف‌پذیری همانند عضله‌ای است که باید روی آن کار کنیم و آن را بسازیم.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب تست مارشمالو اثر والتر میشل

    حال در کتاب گزینه ب، نویسنده با کمک آدام گرانت، از استادان و محققان برتر روان‌شناسی، تجربه خود و علم روز را برای مواجهه با سختی و ساختن انعطاف‌پذیری در خود و اطرفیانمان ادغام کرده است.

    اگر خودتان و یا کسی در اطرافتان وجود دارد که حس می‌کنید این کتاب می‌تواند به او کمک کند، پکیج 365 میکروبوک رابینیا که شامل صدها کتاب در حوزه روانشناسی، توسعه فردی، بهبود روابط فردی و… را به شما پیشنهاد میکنیم.

    انعطاف‌پذیری و مقاومت برخاسته از اعماق وجود ما و حمایت‌هایی است که در بیرون وجود دارد. حتی بعد از عمیق‌ترین و وحشتناک‌ترین حوادث می‌توان با رسیدن به معنا و مفهومی عمیق‌تر و به‌دست‌آوردن لذت و شادی بیشتر در زندگی رشد کرد.

    کتاب ب، راهنمایی بسیار مفید است و بسیاری از درس‌ها‌ی آن را می‌توانیم در دغدغه‌های روزانه‌‌مان به‌کار ببریم. این باعث می‌شود هر اتفاقی هم که قرار باشد در آینده بیفتد، شجاعت داشته باشیم و نترسیم. همه ما تا اینجای زندگی، نوعی از این گزینه‌های «ب» را تجربه کرده‌ایم. این کتاب به ما کمک می‌کند گزینه «ب» خود را تقویت کنیم و بیشترین استفاده را از آن ببریم.

    نویسنده کتاب گزینه ب

    آدام گرانت روان‌شناس و استاد ارشد دانشگاه وارتون و نویسنده کتاب‌های پرفروشی مانند «اصلی‌ها» و «بده‌و‌بستان» است. همچنین، او یکی از متخصصان برجسته در زمینه یافتن انگیزه و معنابخشی به زندگی و چگونه سخاوتمندانه تر و خلاق‌تر زندگی‌کردن است و جوایزی از انجمن روان‌شناسی آمریکا و بنیاد ملی علوم دریافت کرده. علاوه بر این، یکی از نویسندگان کمکی نیویورک‌تایمز است و همراه‌ با همسر و سه فرزندش در فیلادلفیا زندگی می‌کند.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب از بی نظمی تا نظم اثر لیز دیون پورت

    شریل سندبرگ، یکی از رهبران کسب‌و‌کار و فردی نوع‌دوست و مدیر ارشد اجرایی فیسبوک و نویسنده کتاب‌های پرفروشی مانند «تغییر مسیر؛ زنان، شغل و میل به پیشرفت» و کتاب گزینه ب است.

    همچنین، وب‌سایت LeanIn.Org را برای حمایت از زنان در دستیایی به اهدافشان در زندگی راه‌اندازی کرده است. پیش‌ازاین، سندبرگ معاون فروش آنلاین در گوگل و رئیس دفتر وزارت خزانه‌داری ایالات متحده بود. او با دو فرزند خود در شمال کالیفرنیا زندگی می‌کند.

    انجام تست عشق و ازدواج
    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x