تست تصور از خدا (GII)

-64%جدید
تست تصور از خدا (GII)

تست تصور از خدا نوع تصور افراد از خدا را می سنجد و ابزاری مناسب برای کسانی است که می خواهند این مفهوم را در خود ارزیابی کنند.

  • نمرات شما در یک نگاه
  • حضور خدا در زندگی
  • تصور منفی از خدا
  • مراقبت خداوند
امتیاز تست :
5/5

قیمت اصلی 25,000 تومان بود.قیمت فعلی 9,000 تومان است.

5 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!
برای دوستاتون بفرستید :

تعداد انجام

33,952

تعداد سوالات

27 سوال

زمان تقریبی

10 دقیقه

رده سنی

بزرگسالان – نوجوانان

برای مشاهده نمونه تفسیر تست تصور از خدا (GII) روی لینک زیر کلیک کنید

تست تصور از خدا (GII)

با توجه به اهمیت معنویات در بهداشت روان، لارنس پرسشنامه ای را طراحی کرد که با 27 سوال، نوع تصور افراد از خدا را می سنجد و ابزاری مناسب برای کسانی است که می خواهند این مفهوم را در خود ارزیابی کنند.

تست تصور از خدا ابعاد زیر را می سنجد:

 

تست تصور از خدا

 

از زمانی که ما خودمان را میشناسیم همواره پرسشی در مورد خلقت جهان آفرینش در ذهن ما نقش می بندد.

درکشور های آسیایی به خصوص در فرهنگ ایرانی – اسلامی خدا مفهومی است که از کودکی بسیار در مورد آن می شنویم و قبل از این که ما در مورد این مفهوم کنجکاو شویم و به دنبال آن برویم، خانواده ها با توجه به دانسته ها و تفکرات خودشان تصویری از خدا برای ما می سازند، گاه مهربان و عادل و گاهی هم بی انصاف و سختگیر…

با افزایش سن و شناخت بیشتر از خود و محیطمان بیشتر به دنبال پرسش‌هایمان در مورد خدا می رویم و شاید با توجه به تفاوت دیدگاهها حول این مفهوم هیچ گاه به جواب واحدی نرسیم.

اما آیا شما می دانید چه تصوری در ذهن از خدا دارید؟

خدا یک مفهوم انتزاعی است که در ذهن ما نقش می بندد و هر فردی با توجه به حال روحی خودش و شرایطی که در آن رشد کرده، خدای خود را می شناسد اما گروه کمی هستند که خدا را باتمام وجود حس می کنند و فارغ از مذهب و سنت به شناخت از خدا می رسند.

آرامش واقعی زمانی حاصل می شود که فرد خود به شناخت از خدا برسد و این شناخت وابسته به دیگر افراد نباشد. مشترکات بین افرادی که جز یک گروه دینی هستند راجع به مفهوم خدا بیشتر است و گاهی به دلیل این تشابهات افراد تصورات دیگر هم کیشان را نسبت به خدا از آن خود می کنند.

نتایج تحقیقات روانشناسی نشان می دهد نرخ امید به زندگی و توانایی مقابله با استرس و اضطراب ها در افرادی که تصور مثبتی از خدا دارند بیشتر ازافراد آتئیست (افراد بی اعتقاد به وجود خدا) است و علت آن عدم احساس بی پناهی و رها شدگی در پهنه گسترده هستی و پشتیبانی خالقی مهربان و قدرتمند می باشد.

روایی و اعتبار بر اساس مطالعات بین المللی

اعتبار این آزمون توسط کلاین در سال 1993 با استفاده از ضریب همسانی درونی مورد بررسی قرار گرفته و نشان می دهد که میزان آن برای زیرمقیاس حضور خداوند در زندگی برابر با 76/0، برای مراقبت از خداوند برابر با 82/0 و برای تصور منفی از خدا برابر با 69/0 می باشد. روایی ابزار این آزمون با پرسشنامه دلبستگی به خدا و پرسشنامه سلامت روان برابر با 86/0 و 65/0 گزارش شده است.

روایی و اعتبار بر اساس مطالعات در ایران

در پژوهشی میزان آلفای کرونباخ برای حضور خداوند در زندگی برابر با 76/0، برای مراقبت خداوند برابر با 74/0 و برای تصور مثبت و منفی از خداوند به ترتیب برابر با 86/0، 82/0 و 69/0 به دست آورند. روایی تفکیکی این آزمون نشان می دهد که تصور منفی در برابر تصور مثبت باعث کاهش سلامت عمومی می شود. همچنین روایی پیش بین نشان می دهد که ابعاد این مقیاس می تواند واریانس کیفیت زندگی افراد را تبیین نماید.

تست تصور از خدا چیست؟

تست تصور از خدا یکی از آزمون های حوزه روانشناسی معنویت است که توسط لارنس طراحی شده است. این آزمون 27 سوال دارد و آزمونی کاربردی برای سنجش این مفهوم است.

تست تصور از خدا چه چیزی را می‌سنجد؟

تست تصور از خدا 3 مولفه را ارزیابی می کند. حضور خدا در زندگی، تصور منفی از خدا و مراقبت از خداوند.

تفسیر تست تصور از خدا در سایت رابینیا چگونه است؟

تست تصور از خدا در سایت رابینیا بر اساس مولفه های آن و توضیحات کاربردی متناسب با پاسخ های شما ارائه می شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تست تصور از خدا (GII)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تست‌های مشابه

نظر کاربران درباره تست

سبد خرید
تست تصور از خدا (GII)

تست تصور از خدا (GII)

قیمت اصلی 25,000 تومان بود.قیمت فعلی 9,000 تومان است. شروع تست