پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان کوای و پترسون

پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان
امتیاز محصول :
5/5

تعداد گویه : 88
روایی و پایایی : ندارد
نمره گذاری : دارد
نوع فایل : Word , PDF
همراه با مقالات مرتبط

9 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

5,900 تومان

ویژگی های پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان کوای و پترسون

  • رده سنی : کودکان و نوجوانان
  • دارای تفسیر و نمره گذاری
  • دارای منبع (خارجی)
  • دارای 4 خرده مقیاس است.
  • موارد استفاده : پژوهش،ارزیابی
  • فایل به صورت WORD / PDF می باشد.
  • فایل به همراه مقاله مرتبط است .

هدف پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان کوای و پترسون :

بررسی مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان (اختلال سلوک، مشکلات توجه- ناپختگی، پرخاشگری اجتماعی، اضطراب- گوشه گیری)

پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان کوای و پترسون شامل موارد زیر می باشد:

این پرسشنامه 88 سوال داشته و هدف آن بررسی مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان (اختلال سلوک، مشکلات توجه- ناپختگی، پرخاشگری اجتماعی، اضطراب- گوشه گیری) می باشد.

اختلالات رفتاری، گروهی از رفتارها هستند که بیمار به وسیله آن‌ها به طور مکرر حقوق اساسی دیگران را نقض می‌کند و یا قواعد اجتماعی را زیر پا می‌گذارد.

این اختلال در دوران کودکی یا نوجوانی شکل می‌گیرد و در پسران بیشتر از دختران شایع است.

بسیاری از رفتارهای مرتبط با اختلالات رفتاری ظاهری شبیه نافرمانی‌ها و سرکشی‌های معمولی دوران کودکی دارند اما بسیار شدیدتر و جدی‌تر هستند.

برخی عوامل در بروز اختلال رفتاری نقش برجسته‌ای دارند. این عوامل شامل تعارضات در محیط خانوادگی کودک از جمله بهره‌کشی، بی‌توجهی، مشکلات زناشویی والدین و اعتیاد آن‌ها می‌باشد.

برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند که کودکانی که خیلی عصبی هستند در معرض خطر بیشتری برای ابتلاء به اختلال رفتاری در آینده قرار دارند.

داشتن سابقه اختلالات روانی نظیر نقص توجه-بیش‌فعالی، اسکیزوفرنی، اختلال خلق و خو، سوء مصرف مواد در خانواده نیز خطر ابتلاء به اختلال رفتاری را افزایش می‌دهد، به ویژه اگر یکی از والدین چنین سابقه‌ای داشته باشد.

پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهند که کودکانی که رفتار پرخاشگرانه یا بسیار هیجان زده از خود نشان می‌دهند نیز بیشتر در معرض ابتلاء به اختلال رفتاری قرار دارند.

اختلال سلوک

اختلال سلوک یا “اختلال نیازهای انتقالی” (Impulse Control Disorder) یک نوع اختلال رفتاری است که با کنترل نکردن واکنش‌ها و عملکردهای ناپایدار و غیرمنطقی مشخص می‌شود.

افراد مبتلا به این اختلال دارای نیازهای فوری و ناشکیبایی هستند که معمولاً به صورت بی‌رویه و بدون در نظر گرفتن عواقب بلندمدت برآورده می‌کنند.

در اختلال سلوک، کنترل بر رفتارها و واکنش‌های شخص دچار مشکل می‌شود و او نمی‌تواند ایمپالس‌ها و ضربان‌های ذهنی خود را به درستی مدیریت کند.

این اختلال ممکن است با تکرار و گسترش عملکرد‌هایی همچون خوردن بی‌شماری غذا، خرید بی‌رویه، جنگجویی و تعاملات اجتماعی غیرمناسب به همراه باشد.

افراد مبتلا به این اختلال معمولاً عملکردهای روزمره‌شان را به تعویق می‌اندازند و ممکن است در محیط‌های اجتماعی مشکلاتی را تجربه کنند.

علت دقیق اختلال سلوک هنوز به طور کامل مشخص نشده است، اما عوامل ژنتیکی و محیطی می‌توانند در بروز آن نقش داشته باشند. برخی از عوامل خطر شامل سابقه خانوادگی اختلال سلوک، ناهنجاری‌های شیمیایی مغزی و استفاده از مواد مخدر هستند.

درمان اختلال سلوک معمولاً شامل روش‌های روان‌درمانی است که به کمک تکنیک‌های مدیریت تغییرات رفتاری، مهارت‌های کنترل تنش و استراتژی‌های مدیریت ایمپالس‌ها و تمرکز معنوی، به فرد کمک می‌کنند.

در برخی موارد، داروها می‌توانند در کنترل علائم این اختلال مفید باشند.

مهمترین گام در مواجهه با این اختلال، مراجعه به یک متخصص روان‌شناس یا روانپزشک است. آنها می‌توانند تشخیص دقیق بگذارند و برنامه درمانی مناسب را برای شما تعیین کنند.

برای دریافت پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی کودکان و نوجوانان کلیک کنید.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان کوای و پترسون”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

نظر مشتریان ما :

سبد خرید
پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان

پرسشنامه مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان کوای و پترسون

5,900 تومان